Subject: Raamatupidamis ettevõtte kohustus hoiustada kliendi andmeid peale lepingu lõppu
From: "Merily Rool" <[email-masked]>
To: "AKI info" <[email-masked]>
Date: Tue, 12 Mar 2024 20:32:52 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Soovin uurida raamatupidamise valdkonna kohta täpsemalt. Nimelt olukorras, 
kus raamatupidaja ja kliendi vaheline lepinguline suhe lõpeb ning 
raamatupidaja soovib anda kliendile üle nii andmed kui ka ligipääsud 
raamatupidamistarkvaras olevale informatsioonile, kuid klient ei võta neid 
andmeid vastu, siis millised kohustused on raamatupidamisettevõttel sellisel 
juhul? Jah, lepingus saab näha ette kohustuse kõik andmed vastu võtta, kuid 
kui reaalsuses seda ei tehta, siis mis alusel on raamatupidajal kohustus või 
vastupidi, ei ole kohustust, andmeid hoiustada? Millal tekib raamatupidajal 
õigus andmed kustutada? Raamatupidamisseaduse kohaselt on juhatuse vastutus 
andmeid vallata, kuid näib liigselt jõuline andmed kohe kustutada, kui neid 
vastu ei võeta. Samas on see konkreetne rahaline kulu, kui andmeid 
säilitada, mistõttu tekib õigustatult küsimus, mis sammud on vajalik teha 
enne, kui tohib andmed kustutada?

Vajadusel saan selgitada näiteks telefoni teel olukorda lähemalt.

Lugupidamisega

Merily Rool
Jurist
Forales OÜ
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
+372 5634 2114
www.forales.ee <http://www.forales.ee>
  <https://ci3.googleusercontent.com/mail-sig/AIorK4wLiHuSykg2Hpa-T-iPIZvAvic7eqjZfS9-I2sEzFkAT2HvZun2CQdx14AQWTBwGrjfHGslT3g>